Megéri Uberezni a sofőrnek?
2016. február 19. írta: Fodor Bettina, Blogger

Megéri Uberezni a sofőrnek?

Előző írásaimban leírtam, hogy miért éri meg egy sofőrnek Katáznia, illetve, hogy miért nem éri meg más vállalkozási formában gondolkodnia, hacsak nincs más választása. Most leírom, hogy miért nem éri meg Uberezni, ha most akarod kezdeni.

Először is rengeteg vizsgát meg kell csinálni hozzá!
- PÁV II.
- Személygépkocsis személyszállítási tevékenységi engedély.
- Személyszállítói vezetői igazolvány.
- Autó vizsga.

Természetesen a vizsgákat, tanfolyamokat neked kell finanszíroznod, mint bármelyik másik szakma esetén. Ugyanakkor az Uber egy hosszabb idő után kifizetni neked, ha elég sokat uberezel. Ugyanakkor az Uber idén jutalékot emelt magának. Nem csak az utasoknak emelnek tarifát, hanem maguknak is, így 2016. január 1-től nem 20% a jutalék, hanem 25%. Vagyis amit megtermelsz, annak a negyedét elveszi, és a maradékból még az áfát is ki kell fizetned. 

 

Ha elmész egy boltba és veszel kenyeret, akkor a kenyér ára 100 Ft, de te 127 Ft-ot fizetsz, mert ki kell fizetned az áfát is. Az Uber, mivel EU-n belüli tagország és így nem tudja, hogy nálunk mennyi az áfa, de a teljesítési helye a szolgáltatásuknak itt van, ezért nettó számlát állít ki, és nekünk, itthoni áfakulccsal kell utólag megfizetnünk az áfát. Mintha utólag fizettük volna ki a kenyér 27 Ft-ját...

És akkor lássuk a számokat, hogy egy teljesen kihasznált főállású Kata esetében mennyi marad a zsebedben éves szinten! (Természetesen január elsejétől számolva)

Éves szinten:

Bevételed:                   6.000.000 Ft
Uber jutalék 25%:        -1.500.000 Ft
Uber jutalék utáni áfa:    -405.000 Ft
Kata adója:                   -600.000 Ft
Iparűzési adó:                 -50.000 Ft
--------------------------------------------------------------
Marad:                        3.545.000 Ft

 

Havi szinten:

Bevételed:                      500.000 Ft
Uber jutalék 25%:           -125.000 Ft
Uber jutalék utáni áfa:       -33.750 Ft
Kata adója:                      -50.000 Ft
Iparűzési adó:                    -4.167 Ft
-------------------------------------------------------------
Marad:                            287.083 Ft

Mi ezekkel az összegekkel a baj? Csak annyi, hogy ebből még tankolni kell, kocsit javíttatni, rezsit fizetni, és enni, esetleg akinek igénye van rá, szórakozni.

Nézzük az elszámolhatatlan, de muszáj költségekkel a dolgot havi szinten. feltételezve, hogy saját az autó és nem bérelt.

Havi szinten:

Megmaradt bevételed:                                       287.083 Ft
Üzemanyag költség (optimistán):                       -100.000 Ft
Rezsi:                                                               -50.000 Ft
Lakás bérleti díj/törlesztő (átlagban Bp-en):          -80.000 Ft
Kisebb szerviz díj:                                             -20.000 Ft
---------------------------------------------------------------------------------------------
Marad (kvázi kajára, szórakozásra):                   37.083 Ft

Kérdem én: Megéri?

És itt lehet osztani-szorozni, hogy nincs minden hónapban olajcsere, meg keveset eszik az autó, és saját a lakás, illetve kevesebb a bérleti díj, úgyis mellék Kata... De igazából idén elkezdeni Uber sofőrködni nem éri meg sajnos.

A bejegyzés trackback címe:

https://uberkonyvelo.blog.hu/api/trackback/id/tr908404836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deino · http://play.blog.hu 2016.02.19. 21:41:53

Mert aki mondjuk taxizik, annak ingyen van a benzin, nincs lakás törlesztője se lakbére, kocsit sem kell soha javíttatnia, és nem szórakozik.

"egy teljesen kihasznált főállású Kata esetében"

ezen kívül már "csak" itten van elbaszva a számítás, FYI

ilyen egy debil szalvéta matekozást, kb. csak a dolgok neve nincs benne elrontva, no lie

rosszqutya69 2016.02.21. 09:38:39

Bettina drága, nagyon aranyos vagy, hogy így kimatekozod ezeknek a szerencsementes hobbisofőröknek, hogy csinálják, vagy ne csinálják, de módfelett hasznos lenne, ha a jogszabályi háttérnek is utánanéznél, mielőtt egy betűt is leírsz. Épp elég, hogy az uberes fejtágítón behülyítik őket, hogy elég ide egy személygépkocsis személyszállítói engedély, oszt már dől is a lé, nincs arra szükség, hogy mások is falnak vigyék őket.
Javaslom ezért, hogy egy picit böngész át a 176/2015-ös kormányrendeletet, különös tekintettel a 2.§-ban található értelmező rendelkezésekre, valamint a személygépkocsis személyszállító szolgáltatásra vonatkozó rendelkezéseket taglaló 22.§-ra.
Ha sikerül az ott leírtakat értelmezni, akkor pedig akár át is írhatod a posztodat, hogy uberezni elsősorban és alapvetően azért nem érdemes, mert az aktuálisan legális keretek között egész egyszerűen nem lehetséges.
Egy mód lenne rá, az pedig a taxi-szolgáltatás, viszont mindketten tudjuk, hogy a taxi, a jelenlegi formájában nem fér be az UberX rendszerébe.

Csókolom a számológépedet.

tiborc2008 2016.02.21. 12:11:11

Hál'istennek a fuvarközvetítő irodák (még) nem éhesek ennyire, hogy 25%-ot kaszálnának.
főfőtaxi meg uberlegjobbtanítványa.

cukrosleves 2016.02.21. 16:52:14

Pontosan ezért van szükség a fix tarifára, a 280Ft-ra!
Ha ez nem lenne hatóságilag rögzítve, akkor a fuvarszervezők egymás alá licitálnának a taxis zsebére.
süti beállítások módosítása